Így válassz online asszisztenst

Ha a Te vállalkozásod is arra a szintre jutott, hogy szükséged lenne mindennapi vagy időszakos támogatásra, de nem tudsz teljes állású alkalmazottat kigazdálkodni, akkor neked egy online asszisztens kell, hogy a vállalkozásod fejlődjön.

Több csoportban is kereshetsz szakembert, de óva intenélek ezek többségétől, mert aki ilyen fórumokon jelentkezik, az vagy kezdő (ettől persze még lehet jó), vagy belemegy a negatív árversenybe, vagyis a piaci ár alatt kínálja szolgáltatását, ami több buktatót tartalmazhat:

  • nem hivatalosan végzi a tevékenységét, nincs szerződése, titoktartási nyilatkozata
  • nem ad számlát, így nem tudod költségként sem elszámolni
  • főállás mellett dolgozik, vagyis korlátozottan elérhető
  • sok ügyfele van, ami a minőség rovására mehet
  • nincs tapasztalata, ez meglátszik az árán is, munkáján is

Akkor mégis hol találhatsz megfelelő, megbízható asszisztenst?

Vannak kimondottan közvetítéssel foglalkozó cégek, akik több asszisztenssel dolgoznak együtt, ellenőrzik őket, ha negatív visszajelzést kapnak az ügyféltől, nem ajánlják többet az illetőt. De ők is adatbázisból dolgoznak, nem ismerhetnek mindenkit személyesen, esetleg nem a legmegfelelőbb asszisztens ugrik be nekik elsőre.

Működjön az üzleti kémia

A legjobb megoldás, ha személyesen keresel fel egy asszisztenst akár online, akár valamilyen üzleti találkozón, rendezvényen. /Velem például idén találkozhattál a III. Évindító Országos VA találkozón, a Magyar Marketing Fesztiválon, a Női Vállalkozók Napján, ott leszek a Női Váltó Fesztiválon, és még számos rendezvényen, erről a LinkedIn oldalamon szoktam beszámolni/

Online a legjobb, ha üzleti témájú csoportban kérsz személyes ajánlást, vagy közvetlen megkeresel egy asszisztenst, ha tetszik a hozzászólása, bejegyzése. Beszélgethettek videochaten, vagy személyesen, ha ez mindkettőtöknek megfelelő. Az első benyomás nagyon fontos, csak akkor folytasd az ismerkedést, ha szimpatikus. Nagyon sok asszisztens van, biztosan megtalálod a neked valót!

Ha személyesen találkoztatok egy rendezvényen, akkor még hamarabb kialakulhat a szimpátia, akár ott helyben le tudtok ülni átbeszélni az alapokat. Ha direkt ezzel a céllal mész egy rendezvényre, sokat segíthet, ha előtte összeírod a feladatokat, amiket átadnál, a kérdéseidet, amik felmerülnek benned előzetesen.

Ezután érdemes megnézni a honlapját, az sokat elárulhat. Van mögötte bejegyzett vállalkozás (Adatkezelési tájékoztató tartalmazza)? Ellenőrizd a neten a cégjegyzékszámát/nyilvántartási számát! Vannak-e fent szakmai tapasztalatok? Vannak referenciák? Ha van, keresd meg az ügyfeleit és kérdezd meg, hogy dolgozik. Ha valakinek jó a kapcsolata az asszisztensével, ez valószínűleg nem okoz gondot.

Az, hogy vannak-e fent árai, szintén bizalmat építhet, de sok olyan szolgáltatás van, amit nem lehet előre beárazni, vagy projektárat vársz, stb. De az alap óradíj tükrözi a szakmai tapasztalatot is, ezért ne a legolcsóbbat válaszd!

Ha ezek pozitívak, aludj rá egyet. Vagy többet. Akkor tudsz jól delegálni, ha megérett benned a döntés arra, hogy kiadod a kezedből a feladataid egy részét. Képzeld el azt az állapotot, amikor jól tudsz egy asszisztenssel dolgozni. Mit vársz tőle? Milyen ember? Mennyit dolgozik egy nap/héten? Gondold át, meg tudja-e egy kívülálló is csinálni ezeket a feladatokat azzal az információval, amit át akarsz adni neki? Kell speciális tudás a munkához? Te el tudod engedni ezeket a feladatokat? Mire fordítod a felszabadult időt? Ki tudod gazdálkodni a díját? Rendszeres támogatást igényelsz vagy csak alkalmit?

Döntés

Ha ezeket mind átgondoltad és megszületett a döntés, vágj bele! A XXI. századi munka már nem az, amihez korábban hozzászoktunk, hogy napi 8 órában dolgozik valaki egy munkahelyen. Merj újítani, változtatni, hiszen vállalkozó vagy, a te céged a te döntéseiden alapul, és az online asszisztens nagyban tudja támogatni a fejlődésed. Teszteld egy projektmunkával vagy egy próbahónappal a közös munkát.

Ha mégsem válik be?

Sajnos olyan is előfordul, hogy mindezek után mégsem tudtok együtt dolgozni valamilyen okból. Ne hibáztasd magad, és próbáld meg az asszisztenst sem hibáztatni. Adj visszajelzést arról, ami nem működött, és vond le te is a tanulságot. Lehet, hogy nem jól adtad át a feladatokat? Túl sok volt túl kevés információval? Rossz volt a kommunikáció? Rengeteg oka lehet annak, ha valami nem működik. A legtöbb esetben 1 hónapos felmondási idővel meg lehet szakítani a munkakapcsolatot.

A legfontosabb: ha tényleg támogatásra van szükséged, ne add fel az első kudarc után! Kezdd előről a kiválasztást, tanulva a hibákból, és biztosan megtalálod a számodra legjobb asszisztenst. Hiszen minden sikeres vállalkozó mögött áll egy online asszisztens.

Ez is érdekelhet

AZ ELSŐ KONZULTÁCIÓ INGYENES, ISMERJÜK MEG EGYMÁST EGY VIDEOBESZÉLGETÉSEN KERESZTÜL

Szólj hozzá!

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.