Hivatalosan nem szükséges meghatározott végzettség egy online asszisztensnek, még az sincs kikötve, hogy érettségivel kell rendelkeznie.
Ennek ellenére a legtöbb asszisztens diplomás, nyelve(ke)t beszél, sok tapasztalattal rendelkezik, hiszen így tudja ügyfeleit kiszolgálni.
Én az alábbi diplomákkal rendelkezem:
- közgazdász vendéglátó- és szálloda szakon (BA)
- közgazdász turizmus menedzsment mesterszakon (MA)
- kulturális szervező (post grad.)
Munkatapasztalataim pedig az alábbi területeken szereztem:
- 5 évig dolgoztam utazási irodában mint utazásszervező és irodavezető
- 2 évig dolgoztam adótanácsadó multinál, ahol SZJA bevallásokat csináltam külföldieknek
- 2 évig voltam irodavezető és menedzser asszisztens egy IT kommunikációs cégnél
- 8 évig kulturális rendezvényszervezőként dolgoztam, ahol rendezvényeket, tanfolyamokat, kiállításokat, táborokat szerveztem
A legkülönbözőbb rendszereket, szoftvereket ismertem meg ezidő alatt, az eltérő munkakörnyezetben pedig többféle munkastílussal találkoztam. Dolgoztam angol munkanyelven is, turizmus-vendéglátás szaknyelvi nyelvvizsgáim vannak angol és német nyelvből.
Ezek után vágtam bele az egyéni vállalkozásomba, hogy ezt a sokféle irodai tapasztalatot a saját igényeim szerint tudjam felhasználni. Az online asszisztenciát nekem találták ki, már akkor tudtam, hogy ez az én utam, mikor először találkoztam a fogalommal.
A vállalkozásom elindításához pedig a Virtuális Irodaház képzését végeztem el, azóta is hálás vagyok érte Szabó Áginak, hogy elindított ezen az úton.
